2013

2013



Jag väljer att inte klaga på och analysera det året som gått alldeles för mycket, jag vet vad jag kan göra bättre under 2014 och jag ska verkligen göra bättre ifrån mig. Jag ska söka massa jobb, jag ska bli mer ordningsam och ekonomisk (eller ja jag ska skaffa mig en ekonomi), jag ska fortsätta träna och nå några mål innan bråvalla (finns ingen speciell anledning mer än att jag vill ha ett datum att sträva efter och självklart vill jag känna mig snygg i sommar så 26e juni ska ja va fit for fight), jag ska ta körkort, jag ska träffa min kära vän i Nyköping så ofta de går. Jag ska inte ta saker och ting för givet, de är verkligen något jag lärt mig i år - ta inte din familj för givet, inte dina vänner, inte dina vardagliga bekvämligheter, ingenting.
 
Målet inför nästa nyår är att sitta här och göra en resumé över ett jävligt händelserikt och jävligt roligt år.
 
Men här kommer mitt 2013 som jag inte är allt för nöjd över
 
Inledde året med syrran
Jag tog, patetiskt nog, ett av de största steg jag någonsin tagit och färgade håret för första gången
Februari -
Hade en väldigt dålig period och skolan fick lida, färgade håret ännu mörkare och åkte på en studentkryssning som va helt okej. Brorsan flyttade till eget och jag såg till att hänga så mycket som möjligt med Anki.
Mars -
 
Vårvädret kom för en stund, bröllops styling  provet började närma sig och jag fann äntligen den perfekta studentklänningen. Våren försvann och jag va fortfarande inte mitt gladaste jag men lagom till påsklovet kom den igen och jag spenderade en lång förmiddag på ett ute fik med mina två bästa vänner.
 
April -
 Hade en jävligt bra dag i början av april som började med årets första glass på halvars med syrran, fortsatte med att ja blev bjuden på lunch och kaffe hos julia med många timmars pratande om allt och inget. Dagen avslutades i ljura hos min andra bästa vän och jag minns att ja var överlycklig för att våren hade kommit och för att jag hade/har så fina människor i mitt liv.
I skolan fick jag uppgift på uppgift och jag påbörjade min träningsperiod fast på helt fel sätt. Jag mådde hur som helst inte bättre med tiden så jag åkte till Nyköping och bodde hos min fina anna över en helg för att komma i fas med lite av skolan och hade även en jävligt bra och minnes full utgång med folket i härliga nypan. Dan efter gick vi ut igen och hamnade i slutet av natten på en efterfest där de spelade gitarr och de va skit mysigt.
Började intressera mig mer för träning, hade en modevisning i skolan i sammarbete med en butik där vi stylade inför en catwalk, inte lika glamouröst som de låter men jävligt kul och lärorikt.
På valborg tog jag tåget tillbaka till min fristad och firade in våren med anna.
 
Maj -
 Våren kom äntligen på riktigt och jag solade med mina bröder på altan, såg på hockey och drack öl.
Sola mer, drack mer öl och hängde med julia
Stylade kusinens vän till hennes bröllop och blev väldigt stolt över mig själv
 
Därefter åkte ja till landet med de här filurerna och sov kvar för första gången, i år vill jag åka ut och sova första gången tidigt på våren.
 
Det blev fler dagar på landet och nu snurrade tankarna ganska rejält kring studenten
 
Jag köpte dom perfekta studentskorna och välkomnade studentveckan med otåliga armar.
De blev dock ingen bal för mig utan åkte ännu en gång till Anna i Nyköping för att dricka vin och förväntansfullt prata om vad som skulle ske sen.. Sen blev de sommarfest i hamnen och jag drack några plastglas med vin för många, flirtade runt och dök från en pir.
 
Juni-
Studentveckan kom
 
Studentdagen kom
Flaket var den lyckligaste stunden så länge jag kan minnas
Midsommar spenderades på landet med lisa och massa vänner till henne
 
Juli

Juli var helt klart årets mest lättsamma månad. Jag gled runt på cykel med Lisa mellan stan och Lindö där vi lapade sol när hon inte jobbade, badade och bara chilla. Julia hängde med till landet och spenderade även en kväll hos mig i stan med anki då vi drack cider på min altan och lite olika folk tittade förbi under kvällens gång. Minns att den kvällen slutade med att jag ramlade ur sängen och dan efter käkade vi en så jävla god frukost och solade hela dagen på min altan.
 
De här va även en period då mina vänner jobbade väldigt mycket och jag bodde själv i stan. Vände på dygnet, såg klart på serie efter serie och lärde mig att laga helt okej god mat.
 
Augusti
 
 
I augusti började jag sukta efter förändring, jag hade gått upp en del i vikt under sommaren så jag bestämde mig för att börja träna och lära mig mer om träning, kost och hälsa. Jag började blogga här istället och min födelsedag var mitt startdatum. Så min 19 årsdag spenderades på gymmet.
September månad kretsade även den mest kring träning, det är iaf det jag bloggat om
Oktober var den månaden då jag började gå hos en jobbcoach och sen dess har jag gått dit, bytt inställning till jobbsökandet och fått lite nya erfarenheter. Åkte även till Nyköping i oktober för att jobba på den årliga tjejkvällen.
December har jag hängt med vänner hela tiden och nu är det slut på 2013. Imorn avslutar jag året med lite käk hemma och sen påbörjar jag de nya året med Lisa och massa andra på någon hemma fest.
 
När jag ser tillbaka på året och grävt fram lite guldklimpar ler jag ändå men jag vill verkligen kunna dra till med lite roligare saker nästa år.
 

 
 
 
 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?