Gå en mil varannan vecka

2014



Lisa kände för ett litet gädjeskutt när vi var ute och gick, endorfinrus slår allt!
Den här veckan har jag kommit igång igen. Pw i tisdags, ryggpass i onsdags, torsdag bjöd på axel och biceps pass och igår hade jag och Lisa en jävligt mysig dejt kring milen i vrinnevi. Aldrig gått den men de var jävligt skönt, tungt de sista kilometerna måste jag erkänna men de kändes bra att ha genomfört det. De är så jävla skönt när de börjar bli lite kyligare ute nu, den där kvava sommarluften är inte lika tjock och de är som om du kan andas ordentligt igen.
 
Tänker att jag ska ta mig runt milen 1 gång varannan vecka till att börja med och köra 5,5an veckan där i mellan. Kommer nog räkna det som ett träningspass nu när jag börjar komma igång igen, vill inte köra stenhårt och bli sjuk eller något men sen får cardio bli på vilodagar. Självklart ska man lyssna på sin kropp, men då är det kroppen som ska säga ifrån och inte latheten. De dagar är det bara bra om man tar det lugnt. Men ta de lugnt innebär inte ligga i soffan och trycka i sig chips.
 
Kost och rätt antal timmar sömn tycker jag är mest challenging att få bukt på men de handlar om rutiner. De ska vara lika självklart att gå och lägga sig så man får sova ut som de är att avverka sina timmar på jobbet.
 
Jag vet inte om jag bara upprepar de jag redan nämnt men jag har inte så mycket mer jag vill få ur mig just nu. Jag vill komma igång som förut igen och då är de här mina tankegångar.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?