Hur man kommer igång med träningen

2014



 
Det är sjukt svårt samtidigt som det är så jävla simpelt. Jag var för ett år sen där många är idag och jag får faktiskt frågor ang. hur jag fick den "livsstilen" jag har idag. Inte för att jag är super vältränad eller har någon Amazing kropp för så är inte fallet. Utan för att jag som sagt har varit där många är idag. Otränad, ohälsosam, lat och bara ser den här viktminskning eller muskeluppbyggnads processen som ett projekt uppbyggt av ångest.
 
Frågan jag får är "hur gjorde du?" Och vet ni vad grejen är? Det är ett val. Du vill gå ner i vikt men du väljer att unna dig alldeles för ofta, du vill bli vältränad och få din drömkropp men du väljer att se den där serien efter skolan/jobbet, eller ta en fika med en vän eller gå en sväng på stan istället för att bara ta sig i kragen och gå till gymmet.
 
Det är ett aktivt val du måste ta, precis som att gå till affären när mjölken är slut, eller gå ner i tvättstugan när du inte har några rena kläder. Ofta tänker man så mycket kring en sån här sak, man vill men man försöker lägga upp en strategi i huvudet för att lyckas. För någonstans så tror du att det inte kommer gå, de är omöjligt och lönlöst. Men så är inte fallet! Tänk inte så mycket, ta på dig träningskläderna och bara gå. Dra igång en skön spellista och koppla bort allt annat för just den här timmen på dagen har du valt att lägga på dig själv och ditt välmående. Vill du bli hälsosammare, gå ner i vikt eller få ett fastare kropp så är de det här valet du måste göra och de finns inget du hellre borde göra just där och då.
 
Och sluta ge dig själv ursäkter. Jag ska ta tag i det sen men just nu så... Jag vill ju gå och träna men när jag tränar med den här personen så... Jag har inga sköna skor, jag har problem med andningen, jag har träningsvärk, jag är alldeles för trött, jag hade mycket att göra på jobbet.. BARA SLUTA!
 
Om du nu vill det här så är det faktiskt en av få saker där inte mycket rimligt kan hindra dig. Jag har inte råd, jo! Om du väljer bort helgerna på krogen, de där godiset på fredagkvällarna och dom där enorma mängderna cola du konsumerar varje dag så ska du nog se att du har en 300kr över varje månad som du kan lägga på något så underbart som ett gymkort.
 
Sen behöver inte träning kosta något alls, det är de som är så bra.
 
Om du nu gör de här valet, tänk inte så mycket på slutmålet, de finns inget slutmål. De kanske finns en slutvikt men för att underhålla sin kropp man lyckats åstadkomma måste man fortsätta hålla en bra livsstil. Du kan ju inte tappa 20kg och sen vara nöjd så. Man målar ju inte om huset en gång och sen är det bra, men förhandsjobbet är redan klart och då går de lite bättre och blir lite roligare nästa gång du målar om fasaden. Nej de va väll kanske inte den mest påhittigaste metaforen jag kommit på men ni förstår.
 
Det är enkelt, förbruka mer energi än vad du stoppar i dig. Det är skillnad på ett nyttigt energiintag och ett onyttigt. Så länge du sitter och klagar på att du har så många kg du behöver gå ner så blir det bara fler och jobbigare ju mer du sitter och gnäller, istället för att bara ta tag i det.
 
Lär känna din kropp, hoppa alla töntiga dieter de finns ingen magisk enkel väg du kan ta. Slit för dig själv och skit i alla andra, du gör de här för DIG! Om de är någon gång du ska vara egotrippad så är det när du ger dig själv dessa träningstimmar.
 
Dissa halvfabrikaten! Älskar du pomme och kött med bea, men skiva lite potatis och släng in den i ugnen då, gör en egen sås till som inte kommer i en liten rund burk med sjuttielva E-ämnen i innehållsförteckningen. Men de tar sån tid att laga sån mat på råvaror från grunden? Men ta en dag då du lagar den här maten då, släng in den i frysen och sen behöver du inte gnälla när du ska äta utan bara stoppa in de i micron eller värma på i pannan.
 
Så hur har jag lyckats? Jag blev så jävla trött på mitt liv, mitt utseende och mitt välmående så jag slutade tänka, hata och fundera och började agera istället. De ska väll inte va så jävla komplicerat, ingen säger att de är enkelt men du känner dig starkare psykiskt än någonsin och då är allt värt det !
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?