Den ultimata söndagen

2014



 
Vaknar upp vid halv tiotiden, vilket bara där känns underbart. Hör hur det regnar ute och inser att jag har inget som gör att jag måste gå upp så jag kan ligga kvar och bara chilla ett tag till. Hösten är i full gång utanför fönstret, det fulkomligt öser ner och alla lösa blad blir för tunga för grenarna att orka hålla så marken får sig ett täcke av gula, röda och bruna toner, och här ligger jag och mitt enda bekymmer för stunden är risken för att värmen under täcket ska försvinna.
 
Dagen har sedan fortsatt i chillmoode. Gick till syrrans jobb och lämna lunchlåda, kände mig sjukt mysig i gummistövlar och för lång halsduk när jag traskade där under mitt trasiga paraply, hoppade mellan vattenpölar och njöt av en morgoncigg.
 
För tillfället ligger jag i soffan och väntar på att tvätten ska bli klar nere i tvättstugan och skrållan ligger bredvid och ser allmänt nöjd ut över att solen äntligen lyser in. Autumn leaves listan spelas på spotify och jag kollar runt på lite olika hemsidor för inspiration till garderoben, inredning osv. Sånt där man inte lägger tid på längre.
 
Där har ni mig, med en kopp kaffe och för en gångs skull avslappnad med tankarna på annat än var de befunnit sig den senaste månaden, herregud det har verkligen gått en månad och fortfarande inte ett ord, det verkar vara såhär du vill ha det...








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?